Miasto Katowice rozpoczyna inwestycję pt.: „Budowa drogi wraz z infrastrukturą towarzyszącą ulicy Jaskrów.”
W ramach polepszenie połączeń komunikacyjnych w Katowicach zakłada się rozbudowę istniejącego układu drogowego w dzielnicach południowych. Budowa drogi ulicy Jaskrów jest połączeniem pomiędzy ul. Tunelowa i ul. Bukszpanowa. Przebieg planowanej drogi jest zgodny z przyjętą polityką przestrzenną oraz zasadami rozwoju systemu transportowego. Celem inwestycji jest poprawa funkcjonowania układu drogowego oraz stworzenie warunków dla rozwoju budownictwa mieszkaniowego w tej części miasta!
W zakresie przestawionej inwestycji zakłada się poprowadzenie drogi klasy dojazdowej o szerokości jezdni 6m z obustronnym chodnikiem o szerokości 2m wraz z oświetleniem i odwodnieniem, w powiązaniu z istniejącą siecią dróg publicznych – zostanie włączona do układu drogowego: ul. Tunelowej i ul. Bukszpanowej.
Zakres dokumentacji projektowej obejmuje:
- budowę drogi ulicy Jaskrów z obustronnym chodnikiem – połączenie drogowe ul. Tunelowej z ul. Bukszpanową w Katowicach,
- budowę oświetlenia projektowanej drogi,
- budowę odwodnienia projektowanej drogi,
- rozbiórki obiektów budowlanych kolidujących z przedmiotem zamówienia wraz z uzyskaniem pozwolenia na rozbiórkę dla elementów tego wymagających,
- docelową organizację ruchu,
- przekładki sieci i urządzeń infrastruktury technicznej kolidującej z projektowanymi rozwiązaniami,
- kanał technologiczny – w przypadku złożenia przez zainteresowane strony wniosku o udostępnienie kanału.
Wyłoniono już wykonawcę dokumentacji projektowej. Będzie nią firma Sweco Consulting Sp. z o.o. z Poznania, która w przetargu zaproponowała najniższą cenę 79089,00 zł.
W latach 2017 – 2018 nastąpi uregulowanie spraw terenowo-prawnych i realizacja inwestycji.
Dobra wiadomość! Wraz z rozwojem południowych dzielnic Katowic, niezbędny jest rozwój infrastruktury komunikacyjnej. Czekamy na tramwaj na Bażantowo i może przydałaby się jeszcze jakaś linia autobusowa z Zarzecza/Podlesia do centrum, ale nie przez Zadole i Ligotę, tylko przez Jankego na pętlę tramwajową na Brynowie.
Super, wreszcie. Niech projektanci i wykonawca pomyślą jeszcze jak po oddaniu zwolnić na niej ruch aby nie ścigali się tak, jak ma to miejsce na Tunelowej, gdzie większość ignoruje znaki 30 km/h. Dodatkowo na Tunelowej są niby „garby” z kostki. Efekt jest taki, że lekkie garby w ogóle nie zwalniają, a tylko hałasują jak to kostka.
Witam, czy wiadomo już cos więcej n/t tej inwestycji? Droga staje się zupełnie nieprzejezdna, mieszkancy grzezna w blocie, wstyd, by tak pokaznych rozmiarow ulica w Katowicach była klepiskiem.